Štatistiky návštevnosti www stránok
Štatistiky návštevnosti a reklama. Štatistiky Google Analytics
Výhodou sledovania návštevnosti www stránky je, že dokážete sledovať mnoho ukazovateľov a robiť zmeny na webe tak, aby prinášal väčší úžitok.
Ak vediete reklamné kampane na podporu svojej www stránky, sledovaním návštevnosti zistíte efekt z týchto kampaní.
Odporúčame využívať štatistiky návštevnosti Google Analytics.
Sledovaním štatistík získate dôležité údaje o správaní návštevníkov webu:
- Aké kľúčové slová zadávajú návštevníci vašej www stránky do vyhľadávačov a aké kľúčové pojmy vyhľadávajú priamo na webe.
- Odkiaľ prichádzajú návštevníci na www stránku (podľa toho budete vedieť, kde sa oplatí inzerovať).
- Počet unikátnych návštevníkov za deň.
- Priemerná dĺžka návštevy.
- Koľko podstránok návštevníci prezrú.
- Ktoré podstránky najviac navštevujú a ktoré vôbec.
- Aké je % odchodov zo stránky a z ktorých stránok odchádzajú návštevníci najviac.
Správy o návštevnosti www stránky
Dokážete si vyexportovať množstvo údajov podľa vašich požiadaviek a vytvoriť komplexné denné/týždenné/mesačné/ročné správy o návštevnosti www stránky. Výstupom teda bude množstvo čísel, tabuliek a grafov, na zákalde ktorých môžete plánovať ďalšie kroky.
Čo je dôležité analyzovať?
- Rozdiely v návštevnosti v priebehu mesiaca, týždňa, ako aj priebeh dennej návštevnosti v jednotlivých sekciách na www stránke.
- Charakter návštevnosti – koľko návštevníkov, odkiaľ, obľúbené sekcie, opakovaná návšteva...
- Výkyvy návštevnosti pred a počas reklamnej kampane - zistíte úspešnosť reklamnej kampane.
- Spôsob prehliadania web stránky - vstupná a výstupná stránka, hĺbka návštevy.
- Ktoré sekcie na www stránke sú najpoužívanejšie.
- Ktoré služby návštevníci využívajú – vyhľadávanie podľa kategórií, novinky, akcie.
- Charakter nákupov – aké % z návštevníkov nakúpi, koľko objednávok za deň, aká je priemerná suma online objednávky...
- Koľko kliknutí urobil na webe návštevník, kým nakúpil.
- Firma by mala stanoviť ešte na začiatku reklamnej kampane, ktoré ukazovatele budú potrebné na sledovanie výsledkov kampane.
- Vyhľadávanie vo webe.
- Mieru odchodov zo stránky (bounce rate).
- Analýza na stránke ( ako návštevníci klikajú).
- AB testovanie a multivariantné testovanie.
- Sledovanie newslettrov - koľko návštevníkov po tom, ako prečíta newsletter aj klikne na web stránku.
Najpoužívanejšie ukazovatele na vyhodnotenie úspešnosti reklamnej kampane na internete:
- Krajina (región), odkiaľ sú návštevníci.
- Unikátne IP adresy (UIP).
- Impressions - počet zobrazení bannera za určité obdobie.
- Click - počet kliknutí na reklamný formát.
- Click Rate (CR) - pomer počtu klikov na reklamný formát k počtu zobrazení reklamného formátu vyjadrený v percentách.
- Click-Through Rate (CTR) - uvádza, koľko prekliknutí priniesla reklama v pomere k počtu jej zobrazení.
- Konverzný pomer - vyjadruje percento návštevníkov, ktorí sa dostali na web stránku pomocou komunikačných aktivít firmy. Na firemnom webe uskutočnili konverznú akciu, napr. nakúpili, vyplnili objednávkový formulár