Advergaming
Advergaming
Advergaming znamená použitie interaktívnych hier na internete na marketingové účely. Ľudia sa radi hrajú, a preto je interaktívna hra vynikajúcim nástrojom, ako si pritiahnuť pozornosť ľudí a predstaviť im svoj produkt.
Reklama na internete sa postupne mení z klasického pasívneho prijímania reklamného posolstva k stále aktívnejšej účasti zákazníka. Návštevníci nechcú byť rušení reklamou.
- Východiskom, ako spojiť aktívny prístup návštevníkov s propagáciou, ktorá by bola nevtieravá, sú práve internetové hry. Niektoré skupiny návštevníkov internetu dokonca hry sami aktívne vyhľadávajú.
- Hry využívajú hlavnú výhodu interaktívneho média, ktorou je vtiahnutie používateľa do samotnej reklamy, čo u iných druhoch médií prakticky nie je možné.
Použitie online hier v marketingovej stratégii má svoje výhody:
- zvýšenie návštevnosti web stránky,
- vďaka hre sa môže návštevník zábavnou formou zoznámiť s produktom firmy,
- pomáha pri budovaní komunity návštevníkov, je výborným nástrojom pre budovanie lojality zákazníka a zlepšuje vzťah zákazníkov k firme,
- firma získa kontakt s potencionálnymi zákazníkmi,
- získanie informácií o zákazníkoch, ktoré uvádzajú pri registrácii, prípadne v priebehu hry,
- prepojenie interaktívnej hry s reklamou v iných médiách.