Linkbuilding - budovanie spätných odkazov

Linkbuilding - tvorba spätných odkazov

link building - budovanie spätných odkazovNajdôležitejšia časť SEO (optimalizácie pre vyhľadávače) je budovanie spätných odkazov - link building

Získať kvalitné spätné odkazy na svoju webstránku či e-shop je dlhotrvajúci proces, ktorý by mal vychádzať k linkbuildingového plánu. Potrebujete vedieť, koľko spätných odkazov potrebujete, aby ste sa vo výsledkoch prirodzeného vyhľadávania (SERP) posunuli nahor. Dôležité je získavať linky z tématicky súvisiacich webov s dobrým rankingom a autoritoou domény. Tie zistíte pomerne jednoducho napr. cez online nástroje ako https://moz.com/link-explorer.

Preferujte prirodzené spätné odkazy, aj Google ich má radšej. Ak je link označený ako komerčný, napr. z PR článku, v rámci odkazového portfólia nefunguje tak, ako by ste za investované peniaze očakávali.

Linkbuilding v dnešnej dobe nie je len o kupovaní PR článkov. Budovanie spätných odkazov dáva botom jasný signál, že na váš web sa oplatí prísť, lebo sú na ňom odkazy. A navyše - vďaka odkazom získavate ďalšie spätné linky na svoj web.

 

Výsledky linkbuildingu:

  1. zvýšenie návštevnosti na dané kľúčové slová,
  2. "vedľajší efekt" - celoplošné zvýšenie návštevnosti ako dôsledok nových odkazov,
  3. zvýšenie povedomia o značke, ktorú propagujete.

 

Možnosti link buildingu, ktoré doporučujeme:

  1. registrácia do internetových katalógových vyhľadávačov - zoznam vyhľadávačov nájdete na https://www.biznisweb.sk/a/120/slovenske-katalogove-vyhladavace,
  2. vzájomná výmena partnerských odkazov s poprednými webmi (z rovnakej oblasti podnikania) na Google,
  3. linkovanie zaujímavých článkov, resp. obsahu zo svojho webu na sociálnych sieťach,
  4. v rámci link buildingovej stratégie si vytipujte aj vhodné portály pre PR články,
  5. bookmarking, tzv. záložkovanie - napr. článkov z blogu na vybrali.sme.sk,
  6. a nezabúdajte so spätnými odkazmi pracovať aj internete - v rámci svojho webu, naprieč podstránkami (napr. v prípade e-shopu prelinkujte do detailu produktu video, návody, súvisiace články, veľkostné tabuľky a pod.).

 

K tejto téme by vás mohlo zaujímať:

Návod: Spätné odkazy, link building

Návod: Ako na link building pre e-shop a webstránku

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti