Blogy, blogovanie
Blogy - blogovanie a jeho význam pre online marketing
Ak podnikáte na internete, firemný blog by mal byť súčasťou vašej SEO stratégie. Blogy pomôžu zvýšiť predaj a návštevnosť vašich stránok.
Písanie článkov na blog je dnes nevyhnutnou súčasťou obsahového marketingu v každom odvetví podnikania.
Ak neviete, o čom písať blogy, resp. blogposty, začnite tým, že odpoviete na najčastejšie zákaznícke otázky (ako fungujú vaše produkty, ako s nimi narábať, aby vydržali čo najdlhšie - napr. ako prať oblečenie...).
Množstvo tipov a inšpirácií pre tvorbu obsahu nájdete aj na blogu o podnikaní na internete.
Ako vzniklo slovo blog, blogy?
- skrátením anglického weblog (web log - webový záznamník)
- vysvetlenie pojmu
Aké blogy poznáme?
- profesijné alebo záujmové, okolo ktorých sa vytvára určitá komunita ľudí so spoločnými záujmami - jedná sa o blogy firiem prezentujúcich svoje produkty alebo odborníkov z danej oblasti,
- osobné blogy - alternatíva denníkov, ľudia prezentujú osobné zážitky, píšu na rôzne témy súvisiace so životným štýlom, o medziľudských vzťahoch, o svojich cestách ...,
- videoblogy - teda vlogy, ktorých celý príspevok je prezentovaný vo videu,
- moblogy - blogy, na ktorých sa blogovanie realizuje cez mobil,
- mikroblogy - realizované cez sociálne siete, napr. Twitter, LinkedIn, Facebook alebo Instagram.
Blogy, blogovanie a online internetový marketing
- Význam blogerov pre online marketing za posledné roky rapídne narástol. Komunita blogerov sa stala významnou v rámci Public Relations - PR (budovania vzťahov s verejnosťou).
- Blogeri dokážu objektívne prezentovať a efektívne predať váš produkt ďalej, stačí, ak im ho na určitý čas ponúknete na testovanie, resp. venujete.
- Blogeri nie sú väčšinou nikým platení, preto nemajú dôvod byť negatívnym kritikom vašich produktov, práve naopak.
- Blogeri majú obrovský počet fanúšikov na sociálnych sieťach, preto vďaka zverejneniu recenzie máte šancu získať nových fanúšikov aj vy.
- Ľudia sa uchyľujú k čítaniu blogov, blogy sú pre nás zdrojom informácií z celého sveta. Potenciál blogerov je do budúcna práve v tom, že ľudia čoraz menej kupujú časopiny a noviny v printovej (tlačenej) forme.
- Blog je marketingový nástroj, prostredníctvom ktorého rozširujeme dĺžku a variabilitu kľúčových slov vo vyhľadávačoch (tzv. long tail). Preto je dôležité neustále blogy aktualizovať.
- čo sa týka grafického spracovania, platia pravidlá kladúce dôraz na použiteľnosť a efektívnosť web designu,
- pamätajte na to, že dobrý blogger k textu zakomponuje aj vhodný obrázok,
- blog je vaša vizitka - prezentuje, aká ste firma,
- blogy by mali obsahovať zaujímavé články, resp. tipy na riešenie používateľských problémov,
- pozor na frekventované využívanie osobných zámen - ja, my.
Blogovanie - o čom písať na blogu?
- píšte o svojich službách a produktoch - opíšte ich pozitíva, funkčnosť, benefity, ktoré používateľom prinášajú,
- predstavte novinky - pripravte si recenziu v písanej a ideálne aj video forme pre sociálne siete,
- zverejnite návody na použitie daného výrobku, prípadne natočte video návod,
- predstavte sa - za článkom zverejnite fotografiu a stručné informácie o autorovi,
- píšte o nových akciách, ktoré prebiehajú vo vašej predajni (kamennej alebo internetovej),
- píšte svoje názory na dianie v oblasti, v ktorej podnikáte,
- radšej píšte menej a kvalitne ako veľa a zbytočne,
- štýl písania prispôsobte svojej cieľovej skupine - ak píšete o IT novinke, využívajte slovník IT odborníkov.
Vytvoriť blog si môžete aj na BiznisWeb.sk