Reklama na internete
Čo je to reklama na internete Pay Per Click (PPC)?
Platená internetová reklama pre www stránky alebo inak PPC reklama.
Reklamou na internete sa snažíme zvýšiť návštevnosť a predaj cez internetový obchod v platených výsledkoch vyhľadávania vo vyhľadávačov ako Google.
Platené výsledky internetovej reklamy sa zobrazujú nad i vedľa prirodzených vysledkov vyhľadávania. Inzerent za internetovú reklamu platí podľa toho, koľkokrát sa na reklamu klikne. Ceny za klik sa podľa dopytu menia, preto je dôležité reklamné kampane neustále sledovať a upravovať.
PPC reklama je najefektívnejšia platená reklama na internete
PPC reklama pre e-shop je v pomere cena / prínos efektívnejšia ako akýkoľvek iný typ internetovej reklamy.
No je dôležité uvedomiť si, že svoju marketingovú stratégiu nemôžete stavať len na reklame z PPC. Každý web a e-shop musí stáť minimálne na 4 pilieroch, pričom PPC a SEO sú dva najhlavnejšie.
Nestačí len mať dobrú web stránku, treba ju vedieť na internete spropagovať.
Návštevníci na váš web neprídu sami od seba, dajte im o sebe vedieť platenou reklamou, ale využite i neplatené zdroje ako napr. Google Moja Firma.
Výhody PPC reklamy na internete:
- zarábať môžete prakticky okamžite po dobití kreditu,
- sami si určíte denný limit svojich kampaní,
- vďaka zacieleniu vám reklama na internete získa relevantných zákazníkov,
- interaktivita je hlavným rozdielom medzi reklamou na internete a reklamou v klasických médiách,
- internetová reklama je výborne merateľná,
- ak zistíte, že reklama na internete je neefektívna, môžete ju hneď zastaviť, urobiť zmeny v nastaveniach kampane, atď. a nezruinovať svoj rozpočet.
Ak premýšľate o platenej kampani, odporúčame skúsiť aj tzv. natívne kampane, napríklad od Strossle.
Kde všade môže byť platená internetová reklama
Možnosti propagácie firmy a firemnej web stránky pomocou reklamy na internete:
- internetové vyhľadávače,
- internetové katalógy,
- bannerová reklama,
- e-mail marketing,
- link building,
- affiliate programy,
- odborné portály, odborné diskusie na internete,
- microsite,
- advergaming,
- virálny marketing,
- natívne kampane,
- kampane na sociálnych sieťach.
Efektívna internetová reklama
Ak máte dostatok peňazí, odporúča sa načasovať internetovú reklamu - reklamnú kampaň súčasne na internete, aj mimo internetu, vo viacerých médiách. Zákazník sa dozvie o vašich produktoch, o firme z viacerých reklamných kanálov a pravdepodobnosť, že nakúpi, sa zvyšuje. Výsledkom pôsobenia rôznych médií je vyššia znalosť firmy, značky, väčšie ovplyvnenie zákazníka.
Internetová reklama vo vyhľadávačoch
Marketingové aktivity online a offline by mali byť:
- integrované
- navzájom sa podporovať
- konzistentné
- dobre načasované
Zostavte si Plán marketingových aktivít:
Vaše marketingové aktivity by mali byť presne naplánované k určitému dátumu, alebo k nejakej príležitosti. Ak je vaše podnikanie sezónne, o to viac dbajte na správne načasovanie aktivít. Hoci, v dnešnom e-commerce si tú správnu príležitosť na predaj viete nájsť prakticky kedykoľvek. Môžete využiť i pamätné dni, významné jubileá a pod.
Pri plánovaní vašich marketingových aktivít dbajte na nasledovné kroky:
- urobte si časový harmonogram marketingových aktivít v priebehu roka,
- určite dátum spustenia jednotlivých reklám na internete,
- definujte podrobne, ako bude prebiehať každá internetová reklama, kto bude v tíme za čo zodpovedný,
- plánujte, koľko, aký druh tovaru a za akú cenu počas reklamy na internete predáte,
- zistite objem tovaru na sklade, prípadne doplňte zásoby, aby ste ho mali dosť a vyhli sa dlhším dodacím lehotám,
- môžete mať reklamu na internete k rôznym príležitostiam - sezónne, ale aj vlastné - napr. výročia predajne, firmy.
<< späť na obsah kvalitnej www stránky