Reklamná kampaň pre váš web
Reklama na internete - Kedy najať špecialistu na reklamu na internete?
Úspech vášho online biznisu ovplyvňujú:
- manažment web stránky
- optimalizácia pre vyhľadávače
- skúmanie kľúčových slov
- správa a optimalizácia reklamných kampaní
- vyhodnocovanie efektivity kampaní
To všetko sú síce náročné aktivity, ale väčšinu z nich si dokážete manažovať sami. Ak si na ne netrúfate, najmite si odborníka, alebo využite konzultácie, či absolvujte rovno školenia reklamy na internete.
Čo pre vás dokáže urobiť firma zaoberajúca sa reklamou na internete (SEM):
- digitálna agentúra ponúka komplexné služby reklamy v internetových vyhľadávačoch, počnúc naštartovaním online marketingových kampaní, ich správou a vyhodnocovaním.
Prípadne skúste freelancera, ktorý sa zameriava len na prirodzenú optimalizáciu web stránky – SEO – search engine optimization. Vysoká koncentrácia profíkov je napr. aj v FB skupine Marketéri, copywriteri, SEO optimalizátori.
Aktivity špecialistov na internetovú reklamu - reklamu vo vyhľadávačoch:
- Analýza kľúčových slov.
- Registrovanie web stránky v internetových katalógoch.
- Písanie textov reklamných odkazov.
- Vedenie reklamných kampaní vo vyhľadávačoch.
- Meranie efektívnosti reklamných kampaní a reportovanie.
Ako nájsť dobrého odborníka na internetovú reklamu?
Podľa čoho sa rozhodnúť pri výbere špecialistu na internetovú reklamu?
Dôveryhodná agentúra alebo freelancer sa nebudú oháňať pojmami a ohurovať vás grafmi. Miesto toho sa snažia dohodnúť na merateľných cieľoch. Mali by poznať vaše odvetvie podnikania a jeho špecifiká, aktívne s vami komunikovať a vysvetliť vám, kde a ako si môžete dosahované výsledky sami rýchlo skontrolovať. Ak niečomu nerozumiete, pýtajte sa, v problematike PPC a internetovej reklamy sa musíte vyznať aj vy. Ak vám digitálna agentúra alebo špecialista odmietajú vysvetliť, za čo konkrétne budete platiť, je to jasný signál, že máte hľadať ďalej.
Cena za služby digitálnej agentúry nie je hlavným rozhodovacím faktorom. No mali by ste vedieť, koľko budete platiť za prípadné konzultácie, za správu internetovej reklamy a optimalizáciu kampaní. Okrem ceny za služby odborného konzultanta si pripravte peniaze na internetovú reklamu vo vyhľadávačoch.
Preverte si ponúkané služby - overte si, či firma ponúka všetky služby, ktoré potrebujete, alebo sa špecializuje len na isté oblasti. Digitálne agentúry zaoberajúce sa reklamou na internete (SEM) ponúkajú komplexné služby. Zastrešia vám všetko, od SEO, cez správu sociálnych sietí až po internetovú reklamu.
Ak si nie ste istí, či ste vybrali dobre, vyhľadajte si referencie - porozprávajte sa s existujúcimi klientmi firmy o skúsenostiach s internetovou reklamou a prístupom pracovníkov.
Dôležité je stanoviť si ciele, napr.:
- či chcete, aby sa internetovou reklamou zvýšili tržby, počet objednávok e-shopu alebo len návštevnosť webu, či povedomie o značke a pod.
Aké sú možnosti PPC pre e-shop?
Viac v návodoch o internetovej reklame