Ako ušetriť pri tvorbe web stránok
Poplatky za webstránky, online obchod
Tvorba webstránky alebo prevádzka online obchodu nemusí zruinovať váš finančný rozpočet.
Stačí, ak si všetky svoje investície vopred premyslíte a zvážite, ktoré kroky sú pre vás momentálne nevyhnutné, ktoré sa dajú odložiť na neskôr a podobne.
Inšpirujte sa.
Ako predísť plytvaniu vašich peňazí a času pri tvorbe online obchodu a webstránky?
- Otestujte si viacero poskytovateľov riešení pre tvorbu e-shopu a webstránky. Spíšte si svoje požiadavky, vyskúšajte si nielen funkcie a moduly, ale aj úroveň a rýchlosť technickej podpory. Informujte sa na možnosť webdizajnových úprav na mieru, tvorby jazykových verzií a podobne.
- Starostlivo si pripravte marketingový mix. Stabilné miesto by v ňom mali mať 4 piliere. Napríklad SEO, PPC, obsahový marketing a e-mailing.
- SEO - optimalizáciu pre vyhľadávače dokážete v každom modernom CMS na tvorbu webstránky a e-shopu zrealizovať aj sami. Začnite zoznamom relevantných kľúčových slov. Pokračujte napríklad návodmi Ako na SEO krok po kroku.
- Registrácia do katalógových vyhľadávačov je u väčšiny katalógov bezplatná. Online obchod doporučujeme zaregistrovať aj do porovnávačov tovarov - MojeObchody.sk, Heureka.sk, Tovar.sk... Ďalšia možnosť je registrovať webstránky alebo eshopy do spoplatnených vyhľadávačov - Zoznam slovenských katalógových vyhľadávačov.
- Bannery pre reklamné kampane si pripravte sami, vyskúšajte napríklad online nástroj canva.
- Vytvorte si logo zdarma.
- Preferujte lacnejšiu a výkonnejšiu PPC reklamnú kampaň, ktorá je dobre merateľná, pred drahou reklamou v iných médiách (rádio, print).
- Namiesto registrácie v platených katalógových vyhľadávačoch skúste partnerskú výmenu odkazov s 3 poprednými webmi na Google - výmena odkazov je bezplatná a najmä eshopy tak získajú veľmi kvalitné spätné odkazy. Skúste prípadne zadať dopyt na výmenu odkazov aj cez FB skupinu.
- Počítajte s tým, že online obchody či webstránky budú potrebovať vašu pozornosť. Vyčleňte si preto každý deň nejaký čas, aby ste skontrolovali reklamné kampane, Google Analytics, odpísali na otázky na sociálnych sieťach, zareagovali na recenzie a podobne.
- Neodkladajte ostré spustenie webstránky kvôli malichernostiam - dôležitejšie ako farebnosť webu a font písma je realizácia SEO, budovanie spätných odkazov a povedomia o značke, tvorba kvalitného obsahu atď. Držte se zásady - v jednoduchosti je krása. Online obchody s prehnaným designom už nie sú vo webdesigne "trendy". Aj medzi e-shopmi platí, že v jednoduchosti je krása a skôr ako na prehnanú grafiku sa oplatí staviť na moderné grafické šablóny e-shopu a responzívny design.
Ako ušetriť pri tvorbe online obchodu
Ďalšou možnosťou, ako zredukovať financie v začiatkoch podnikania na internete je tvorba e-shopu zadarmo: