CMS a SEO
CMS Systémy vs. SEO
SEO je skratka anglického Search Engine Optimization, čo v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače ako (Google, Yahoo, MSN a i.)
So SEO - optimalizáciou pre vyhľadávače sa snažíme zlepšiť umiestnenie web stránok či internetového obchodu v neplatených (prirodzených) výsledkoch vyhľadávania na Google (vo fulltextovom vyhľadávaní) na relevantné kľúčové slová pre danú stránku. Tým sa zvýši návštevnosť stránok a zároveň konverzný pomer. Konverzný pomer je percento návštevníkov, ktorí na stránke nakúpia, objednajú tovar, vyplnia formulár či dotazník, alebo urobia to, čo je cieľom danej stránky.
Aký je prínos SEO, optimalizácie pre vyhľadávače?
Prínos optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je takmer neobmedzený. Ak je SEO urobené správne, máte šancu zobraziť svoj web medzi prvými výsledkami vyhľadávania na danú frázu. Preto je dôležité, aby ste poznali svoju cieľovú skupinu a používali tie správne kľúčové slová.
Optimalizácia pre vyhľadávače – SEO, je súbor techník a aktivít, ktorých cieľom je zvýšiť povedomie o značke, e-shope, konkrétnom produkte či službe v prirodzených výsledkoch vyhľadávania, teda v SERPe.
Na SEO by ste mali pamätať aj pri výbere vhodného CMS / redakčného systému. Faktory ovplyvňujúce poradie výsledkov, môžeme rozdeliť na ON page a OFF page faktory. Vhodný CMS / redakčný systém môže výrazne pomôcť pri optimalizácii najmä ON page faktorov.
Všetky dôležité SEO faktory spĺňa aj redakčný systém od BiznisWeb.sk, ktorý si môžete zadarmo vyskúšať:
ON page faktory
- Meta značky
- Nadpisy stránok (h1 až h6)
- Obsah
- Štruktúra stránok, navigácia a prelinkovanie (interné i externé)
- Title stránok
- Text v spätných odkazoch na webe
- Mapa webu
- Text v strong a em
- Alt tagy v obrázkoch
- Jednoduché ("SEO-friendly") URL
OFF page faktory
- Google PageRank
- TrustRank
- Relevantnosť
- Spätné odkazy
Úplným základom by mala byť podpora meta tagov – keywords, description a najmä title. Ak váš CMS / redakčný systém túto funkciu nepodporuje, je načase poohliadnuť sa po novom. Podstatným faktorom je aj validita vygenerovaného HTML kódu a možnosť pracovať s tagmi h1 až h6 – nadpisy. Vytvárať odkazy na ľubovolnom mieste v texte, zvýrazňovať dôležité slová či možnosť jednoducho vkladať obrázky a popisovať ich sú ďalšie nenahraditeľné súčasti každého CMS / redakčného systému. Dôležitá je aj správna a výstižná URL adresa každej stránky.
Obsah samotnej stránky či získanie spätných odkazov môžete realizovať sami, alebo si najať profíka. Dôležité je user-friendly a intuitívne CMS / teda redakčný systém, ktorý spĺňa aspoň základné požiadavky pre SEO, a zároveň sa vám v ňom dobre pracuje.
späť na CMS