Vytvorenie webovej stránky - Kvalitné texty na web stránke

Vytvorenie webovej stránky

vytvorenjie webovej stránky Každý používateľ Internetu sa ponáhľa. Ľudia na www stránkach radšej čítajú kratšie texty, keďže sa ľahšie vnímajú. Pri surfovaní po Internete preskakujú medzi jednotlivými stránkami a text nečítajú od začiatku do konca. Vytvorenie webovej stránky je preto náročný proces.

 

 

 

Typická vlastnosť návštevníkov Internetu je, že www stránky nečítajú, ale len skenujú – vnímajú vizuálne najvýraznejšie body. Prostredie Internetu a charakteristika návštevníkov vyžadujú pre vytvorenie webovej stránky použiť špecifické marketingové nástroje.

 

Vytvorenie webovej stránky musí spĺnať kvalitný, informačne hodnotný a pravidelne publikovaný obsah www stránky pre udržanie záujmu návštevníka firemnej web prezentácie.


Prehľadne štruktúrovaný a zrozumiteľný text pri vytváraní webovej stránky má veľký vplyv na kvalitu a úspešnosť www stránky.


Kvalitný obsah je predpokladom použiteľného webu, keďže návštevník sa musí vedieť v texte orientovať.



 

Vytvorenie webovej stránky - Pravidlá:

 

Pravidlá, ktoré by mali byť pri vytváraní webovej stránky dodržané:

  • titulná www stránka
  • výstižné nadpisy
  • stručnosť
  • zrozumiteľnosť
  • aktuálnosť
  • prehľadnosť
  • prihliadanie na zahraničných návštevníkov webu
 


Vytvorenie webovej stránky : titulná web stránka

 

Je miestom, ktoré povie návštevníkovi, o čom je celá www stránka a je zároveň miestom, kam sa môže návštevník vždy vrátiť, keď sa stratí.

 

Titulná www stránka býva najnavštevovanejšou stránkou celej web prezentácie, preto by sa na nej mali nachádzať v prehľadnej forme všetky najdôležitejšie informácie. Preplnená titulná www stránka stráca svoj zmysel, preto treba zvážiť ako využiť plochu titulnej www stránky čo najprirodzenejšie a zároveň efektívne.

 

Zo všetkých podstránok by mal viesť odkaz na titulnú www stránku. Všetko na titulnej stránke pomáha k pochopeniu posolstva web prezentácie. Na určenie posolstva www stránky možno použiť napr. slogan, úvodnú upútavku, nadpisy, vysvetlivky a výstižné fotografie).

 

 
Dobrý slogan by mal byť:

 

 

  • jasný a informatívny
  • stručný
  • vyjadriť odlišnosť a jasný úžitok
  • príjemný, živý a niekedy aj dômyselný
 

(Podľa KRUG, S. : WebDesign. Nenuťte uživatele přemýšlet. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2003. s.78-80. ISBN 80-7226-892-9, rozsah 144s)


VÝSTIŽNÉ NADPISY A POLOŽKY V MENU

 

Nadpisy vo www stránkach patria medzi prvky, ktoré návštevník web stránky uvidí ako prvé, ale len ak sú výrazne odlíšené od ostatného textu. Mali by jasne, výstižne a stručne popisovať text v odstavci.

 

Návštevníci Internetu – keďže majú naponáhlo, vedia, čo si chcú prečítať a čo nie.

 

Položky v menu by mali byť krátke, aby nezabrali veľa miesta, jednotné a jasné. Návštevník nebude toľko premýšľať a bez váhania klikne a dostane sa k požadovaným informáciám.

 

STRUČNOSŤ WWW STRÁNKY

 

V stručnosti textu na Internete je jeho sila. Čítanie textu na monitore je v porovnaní s tlačeným textom pomalšie a únavnejšie pre každého človeka. Preto by mali byť texty www stránky stručné a priniesť návštevníkovi len dôležité informácie.

 

ZROZUMITEĽNOSŤ WWW STRÁNOK

Ak návštevník www stránky nebude rozumieť informáciám, je to pre neho dôvod, aby ju opustil a hľadal na www stránkach konkurencie. Preto by mal byť text napísaný zrozumiteľne v jazyku, ktorému návštevník rozumie, i keď je laikom v danej oblasti.

 

AKTUÁLNOSŤ WWW STRÁNKY

 

Aktuálnosť informácií firemnej www stránky je dôležitým faktorom zabezpečenia dôveryhodnosti web stránky a jej prevádzkovateľa.

 

Návštevníkov zaujímajú najaktuálnejšie ponuky firmy, prípadne informácie z budúcnosti – začiatok výpredaja, zriadenie novej predajne, lepšie možnosti online platieb atď.

 

Ak návštevník objaví zaujímavú ponuku, ale dodatočne zistí, že už dávno neplatí, klesá jeho dôvera voči celej www stránke firmy. Odrazí sa to aj v lojalite k firme.

 

PREHĽADNOSŤ WWW STRÁNKY

 

Čítanie dlhého neformátovaného textu na www stránke je únavné, preto by mal byť oddelený podnadpismi, rozdelený do odrážok, doplnený tabuľkami a obrázkami.

 

Dlhý text možno členiť na viac www stránok previazaných spolu hypertextovými odkazmi. Prehľadnosť závisí od dostatočného kontrastu pozadia a textu. Ak nie je rozdiel medzi farbou pozadia a textu dostatočne výrazný, môže čítanie textu znemožniť.

 

Návštevník www stránky by mal mať možnosť zmeniť si veľkosť písma. Najvhodnejšie na čítanie textu z monitora je bezpätkové písmo .

 

Sústredenie a vnímanie textu nepriaznivo ovplyvňujú blikajúce bannery, hudba, vyskakujúce – popup okná.


 

www stránky, www stránka  

ZAHRANIČNÍ ZÁKAZNÍCI

Ak chce firma preniknúť na nové trhy, jedna z najefektívnejších ciest je poskytnúť obsah www stránky v rôznych jazykoch. Jednoducho povedané, stačí zaplatiť za preklad a firma zväčšila svoj trhový dosah na milióny ľudí. Pri prekladoch treba mať napamäti rozdielnosti v jednotlivých príbuzných jazykoch – napr. kanadská, francúzska a africká Francúžtina atď. Firma by mala využiť služby prekladateľa z cieľového regiónu.

 

Pri predaji a zasielaní produktov do zahraničia poskytujte aj cenník zaslania tovaru do rôznych krajín sveta, napr. vytvorením odkazov na www stránky zasielateľskej spoločnosti ako TenExpres, UPS a zákazník získa výslednú cenu a čas, kedy bude tovar doručený. Najlepšie je integrovať náklady zasielateľskej spoločnosti priamo do firemného predajného systému .

   

 

<< späť na obsah kvalitnej www stránky


Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:


podnikanie-blog.sk, podnikanie na internete, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba www stránok na Google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku
Biznisweb tvorba stránok na Twitteri Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS


 

Tvorba www stránok, skúška ZADARMO. Radi Vám pomôžeme pri tvorbe web stránky.

Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Tvorba www stránok, weby, eshopy. Vytvorte si web stránku cez BiznisWeb.


Kontakt