Štatistiky návštevnosti a reklama. Štatistiky Google Analytics

 

Výhodou sledovania návštevnosti www stránky je, že dokážete sledovať mnoho ukazovateľov a robiť zmeny na webe tak, aby prinášal väčší úžitok.

 

Ak vediete reklamné kampane na podporu vašej www stránky, sledovaním návštevnosti zistíte efekt z týchto kampaní.

 

Odporúčame tieto služby poskytujúce štatistiky návštevnosti: Google Analytics. Ako doplnkové sa dajú použiť štatistiky Naj.sk, Toplist.cz /aj s počítadlom na webe a aj ako zdroj spätných odkazov/.

 

Sledovaním štatistík získate dôležité údaje o správaní návštevníkov webu:

 

  • Aké kľúčové slová zadávajú návštevníci vašej www stránky do vyhľadávačov
  • Odkiaľ prichádzajú návštevníci na www stránku (podľa toho budete vedieť, kde sa oplatí inzerovať)
  • Počet unikátnych návštevníkov za deň
  • Priemerná dĺžka návštevy
  • Koľko podstránok návštevníci prezrú
  • Ktoré podstránky najviac navštevujú a ktoré vôbec

 

Správy o návštevnosti www stránky

 

Dokážete si vyexportovať množstvo údajov podľa vašich požiadaviek a vytvoriť komplexné denné/týždenné/mesačné/ročné správy o návštevnosti www stránky. Výstupom teda bude množstvo čísel, tabuliek a grafov.

 

Čo je dôležité analyzovať?

 

  • Rozdiely v návštevnosti v priebehu mesiaca, týždňa, ako aj priebeh dennej návštevnosti v jednotlivých sekciách na www stránke
  • Charakter návštevnosti – koľko návštevníkov, odkiaľ, obľúbené sekcie, opakovaná návšteva...
  • Výkyvy návštevnosti pred a počas reklamnej kampane- zistíte úspešnosť reklamnej kampane
  • Spôsob prehliadania web stránky - vstupná a výstupná stránka, hĺbka návštevy
  • Ktoré sekcie na www stránke sú najpoužívanejšie
  • Ktoré služby návštevníci využívajú – vyhľadávanie podľa kategórií, novinky, akcie..
  • Charakter nákupov – aké % z návštevníkov nakúpi, koľko objednávok za deň, aká je priemerná suma online objednávky...
  • Koľko kliknutí urobil na webe návštevník, kým nakúpil
  • Firma by mala stanoviť ešte na začiatku reklamnej kampane, ktoré ukazovatele budú potrebné na sledovanie výsledkov kampane.
  • Vyhľadávanie vo webe
  • Mieru odchodov zo stránky (bounce rate)
  • Analýza na stránke ( ako návštevníci klikajú)
  • AB testovanie a multivariantné testovanie
  • sledovanie newslettrov - koľko návštevníkov po tom, ako prečíta newsletter aj klikne na web stránku

 

Najpoužívanejšie ukazovatele na vyhodnotenie úspešnosti reklamnej kampane na internete:

 

  • Krajina (región), odkiaľ sú návštevníci
  • Unikátne IP adresy (UIP)
  • Impressions - počet zobrazení bannera za určité obdobie
  • Click- počet kliknutí na reklamný formát
  • Click Rate (CR) - pomer počtu klikov na reklamný formát k počtu zobrazení reklamného formátu vyjadrený v percentách.
  • Click-Through Rate (CTR) - uvádza, koľko prekliknutí priniesla reklama v pomere k počtu jej zobrazení.
  • Konverzný pomer - vyjadruje percento návštevníkov, ktorí sa dostali na web stránku pomocou komunikačných aktivít firmy. Na firemnom webe uskutočnili konverznú akciu, napr. nakúpili, vyplnili objednávkový formulár 

 

späť na internetová reklama


Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:


podnikanie-blog.sk, podnikanie na internete, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba www stránok na Google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku
Biznisweb tvorba stránok na Twitteri Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS


 

Tvorba www stránok, skúška ZADARMO. Radi Vám pomôžeme pri tvorbe web stránky.

Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Tvorba www stránok, weby, eshopy. Vytvorte si web stránku cez BiznisWeb.


Kontakt