Reklama v katalógoch

Internetová reklama vo vyhľadávačoch

 

Fakty o internetových vyhľadávačoch:

 

Fulltextovými vyhľadávačmi sú napríklad: Yahoo!, Google, Bing, AltaVista, MSN, Seznam, Jyxo, Zoohoo.
V súčasnosti sa marketing vo fulltextových vyhľadávačoch (SEM – Search Engine Marketing) dostáva do popredia.

 

  • Na web stránky prichádza v priemere až 50% a viac návštevníkov z vyhľadávačov (niekedy až 80%).


Úspešné zaradenie firemného webu medzi prvými odkazmi vo výsledkoch vyhľadávania vo fulltextovom vyhľadávači je základom efektívnej marketingovej komunikácie firmy na Internete
Rozlišujeme prirodzené a platené výsledky vyhľadávania.

 

  • Oporúča sa kombinovať prirodzené výsledky a platené reklamné kampane.
  • Veľa štatistík hovorí o tom, že ľudia klikajú na prvé tri reklamné odkazy a veľa používateľov nerozlišuje, či sú platené, alebo neplatené. Okrem toho rámček s odlíšením platených odkazov je veľmi jemnej farby.
  • V platenej reklame je cieľom dostať sa na pozície "hore". Pozície "vpravo v stĺpci" už nemajú takú mieru prekliknutia.

 

Prirodzené výsledky vyhľadávania:

 

  • Dôležité je mať stránku prístupnú pre vyhľadávače (použitie technológie XHTML a CSS, neodporúča sa použitie rámcov a tabuliek).
  • Potom nasleduje ďalšia fáza optimalizácie pre vyhľadávače – SEO (Search Engine Optimization).
  • Optimalizujte stránku na kľúčové slová: uveďte ich na titulnej stránke, zahrňte ich do nadpisov stránky, popisov, do hypertextových odkazov.
  • Odporúča sa zahrnúť kľúčové slová do URL adries. URL adresy by mali byť intuitívne, v tvare napr. www.firma.sk/produkty-a-sluzby a nie v tvare http://www.sksi.sk/buxus/generate_page.php?page_id=1
  • Zistite, koľko web stránok odkazuje na váš web. Čím viac spätných odkazov ide na váš web, tým je populárnejší pre vyhľadávače a umiestni sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Dbajte na to, aby na váš web odkazovali tematicky podobné weby. Pri výmenách odkazov si dajte pozor, aby mali partnerské weby PageRank rovnaký ako váš web, alebo vyšší.

 

(Spracované podľa: SMIČKA, R. : Optimalizace pro vyhledávače. Jak zvýšit návštěvnost webu. Třebíč: Akcent, 2004. s.43-85)

 

Internetová reklama v katalógoch

 

Platené výsledky vyhľadávania, napr:

 

  • Sponzorované výsledky vyhľadávania ( napr. v Google v stĺpci vpravo)
  • Platená inklúzia odkazu medzi prirodzené výsledky vyhľadávania
  • Kontextová reklama
  • Lokálne vyhľadávanie

 

Väčšinou sa platí za kliknutie (pay per click – PPC). Odtiaľ potom názov PPC systémy, ktoré ponúkajú platenú reklamu vo vyhľadávačoch v horeuvedených formách – Google AdWords, Google Adsense, Overture (Yahoo!), Yahoo! Content Match.

 

Na Slovensku a v ČR tento spôsob propagácie pozná zatiaľ málo firiem, neexistuje konkurencia na kľúčové slová, ceny za kliknutie sú minimálne. V anglicky hovoriacich krajinách sú ceny za kliknutie na niektoré slová aj 4 či viac USD, napriek tomu zahraničné firmy investujú nemalé sumy peňazí práve do tejto formy propagácie.

 

Na Slovensku, ČR a v Maďarsku je známy systém eTarget, ponúka kontextovú reklamu a sponzorované výsledky vyhľadávania.

 

<< späť na internetová reklama


Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:


podnikanie-blog.sk, podnikanie na internete, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba www stránok na Google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku
Biznisweb tvorba stránok na Twitteri Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS


 

Tvorba www stránok, skúška ZADARMO. Radi Vám pomôžeme pri tvorbe web stránky.

Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Tvorba www stránok, weby, eshopy. Vytvorte si web stránku cez BiznisWeb.


Kontakt