CMS Systémy vs. SEO

SEO je skratka anglického Search Engine Optimization, čo v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače ako ( Google, Yahoo, MSN a i.)

 

So SEO - optimalizáciou pre vyhľadávače sa snažíme zlepšiť umiestnenie web stránok či internetového obchodu v neplatených (prirodzených) výsledkoch hľadania vyhľadávačov ako je Google ( vo fulltextovom vyhľadávaní ) na relevantné kľúčové slová pre danú stránku. Tým sa zvýši návštevnosť stránok a zároveň konverzný pomer. Konverzný pomer je percento návštevníkov, ktorí na stránke nakúpia, objednajú tovar, vyplnia formulár či dotazník alebo urobia to, čo je cieľom danej stránky.

 

Aký je prínos SEO optimalizácie pre vyhľadávače?

 

Prínos optimalizácie pre vyhľadávače ( SEO ) je takmer neobmedzený. Ak je SEO urobené správne, môžu sa veľmi zlepšiť Vaše šance na umiestnenie na prvej strane, alebo blízko prvej strany vo vyhľadávačoch. Pri hľadaní výsledkov na dôležité kľúčové slová alebo frázy, ktoré sú tématicky zhodné s kľúčovými slovami a s kľúčovými frázami použitými na Vašom webe a vo Vašom internetovom obchode, sa bude Vaše webové sídlo, alebo internetový obchod objavovať stále viac na lepších pozíciach. Zároveň sa zvyšuje návštevnosť.

 

Optimalizácia pre vyhľadávače – SEO, Vám umožní dostať sa medzi prvé miesta vo vyhľadávačoch ( Google ) a tým Vám zvýšiť návštevnosť a popularitu Vašej stránky a dlhú dobu Vám privádzať návštevníkov priamo na Vašu web stránku.


Na SEO by ste mali pamätať aj pri výbere vhodného CMS / redakčného systému. Faktory, ovplyvňujúce poradie výsledkov, môžeme rozdeliť na ON page a OFF page faktory. Vhodný CMS / redakčný systém môže výrazne pomôcť pri optimalizácii najmä ON page faktorov.

 

 

  • ON page faktory
  • Meta značky
  • Nadpisy stránok (h1 až h6)
  • Obsah
  • Štruktúra stránok, navigácia a prelinkovanie
  • Title stránok
  • Text v spätných odkazoch na vlastnej stránke
  • Mapa webu
  • Text v strong a em
  • Alt tagy v obrázkoch
  • Jednoduché ("SEO-friendly") URL
  • OFF page faktory
  • Google PageRank
  • TrustRank
  • Relevantnosť
  • Spätné odkazy

 

Úplným základom by mala byť podpora meta tagov – keywords, description a najmä title. Ak Váš CMS/redakčný systém túto funkciu nepodporuje, je načase poohliadnuť sa po novom. Podstatným faktorom je aj validita vygenerovaného HTML kódu a možnosť pracovať s tagmi h1 až h6 – nadpisy. Vytvárať odkazy na ľubovolnom mieste v texte, zvýrazňovať dôležité slová či možnosť jednoducho vkladať obrázky a popisovať ich sú ďalšie nenahraditeľné súčasti každého CMS / redakčného systému. Dôležitá je aj možnosť pomenovať URL cestu každej stránky, aby bola čo najtrefnejšie pomenovaná a zároveň pomohla k SEO optimalizácii.

 

 

Obsah samotnej stránky či získanie spätných odkazov je samozrejme už iba na Vás. Preto si treba vybrať user-friendly a intuitívny CMS / redakčný systém, ktorý bude spĺňať aspoň základné požiadavky pre SEO optimalizáciu, a zároveň bude pre Vás jednoduché tvoriť jeho obsah podľa Vašich predstáv.

 

Využite preto redakčný systém Flox, ktorý spĺňa všetky dôležité SEO faktory.

 

späť na CMS


Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:


podnikanie-blog.sk, podnikanie na internete, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba www stránok na Google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku
Biznisweb tvorba stránok na Twitteri Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS


 

Tvorba www stránok, skúška ZADARMO. Radi Vám pomôžeme pri tvorbe web stránky.

Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Tvorba www stránok, weby, eshopy. Vytvorte si web stránku cez BiznisWeb.


Kontakt