Podnikanie cez internet

Podnikanie a internet - ako začať podnikať?


Časté chyby v podnikaní

Podnikatelia často venujú svoj čas neefektívne, riešia nepodstatné veci. Podnikateľ tiež kúpi reklamu o ktorej nevie, že je neefektívna. Každý podnikateľ sa musí raz popáliť? Nemusí! Aby ste sa nepopálili, spísali sme pre Vás najčastejšie chyby v podnikaní na internete, ktorých sa podnikatelia dopúšťajú.  

 

 

  • Málo ľudí si uvedomuje, že podnikanie je v prvom rade o rozhodnutiach, ktoré v podnikaní spravíte a až na druhom mieste sú peniaze, ktoré do svojho podnikania investujete a peniaze, ktoré podnikaním zarobíte. Úspešná firma sa dá vybudovať aj s malým počiatočným kapitálom, ale ak budete robiť iba nesprávne rozhodnutia, tak Vám nebude na začiatok stačiť ani milión Eur. Každé rozhodnutie na ceste k vybudovaniu úspešnej firmy bude iba Vaše a vaše budú aj výsledky vašich rozhodnutí, teda vaše víťazstvá a vaše prehry. Našim cieľom je poskytnúť Vám také informácie a služby, ktoré spravia Vaše podnikanie jednoduchšie a efektívnejšie.

 

Rozhodnutie začať podnikať musíte uskutočniť Vy sami so sebou a odporúčame nebrať záväzne názory Vašich rodinných príslušníkov a známych. V prvom rade si musíte veriť vy sami, že s Vašou ideou uspejete a prerazíte na trhu. Nadarmo vám budú veriť Vaši rodinní príslušníci, ak si nebudete veriť vy sami. Začiatky mnohých úspešných ľudí sú spojené s tým, že im nikto neveril, ale oni sa nakoniec svojou vytrvalosťou a tvrdou prácou presadili v neľútostnom svete biznisu. V prvom rade si musíte zodpovedať tri základne ekonomické otázky: Čo? Ako? Pre koho? Teda: čo vyrábať? ako vyrábať? pre koho vyrábať? Po nájdení odpovedí na tieto tri základné otázky sa môžete pustiť do podnikania.

 

Takže predpokladáme, že otázku či sa pustiť do podnikania ste si vyriešili sami zo sebou. Ďalej predpokladajme, že máte podnikateľský nápad, v ktorý silne veríte, ale neviete odhadnúť či bude úspešný a trh ho príjme. V prvom rade Vám neodporúčame Vašu ideu rozoberať s priateľmi pri pive alebo s kamarátkami na káve, ak im úplne nemôžte dôverovať a chce vedieť iba ich názor na Váš podnikateľský zámer.

 

Vašim prvým krokom v podnikaní by mal byť prieskum konkurencie v odvetví a v regióne, v ktorom chcete podnikať. Snažte sa dopracovať k reálnym údajom o objemoch predaja a o počte zákazníkov. Dôkladne si zanalyzujte, či budete schopný sa v s novým produktom alebo službou na trhu presadiť.

 

 

Ako Váš ďalší krok na začiatku podnikania by mala byť finančná kalkulácia Vášho rozpočtu určeného na podnikanie a na Vašu osobnú spotrebu. Odporúčame Vám odložiť si dostatok peňazí, ktoré vystačia pre Vás a Vašu rodinu aspoň na 6 mesiacov. Ďalej si spravte rozpočet nákladov na začatie podnikania a na financovanie podnikateľskej činnosti na prvé mesiace fungovania. Ak Vám bude kapitál chýbať, porozmýšľajte nad partnerstvom s človekom ktorému veríte, máte rovnaké názory a poznáte ho veľa rokov. Druhý spôsob získania kapitálu je využiť projektové financovanie podporované mnohými inštitúciami a spoločnosťami. Avšak vždy do projektu budete musieť vložiť aj vlastné prostriedky. Maximálne sa Vám môže podariť získať 40% cudzích zdrojov na financovanie Vášho podnikateľského zámeru, v závislosti od Vášho projektu.

 

  • Ak máte v pláne rozbehnúť osvedčenú službu alebo produkt, ktorý vo Vašom meste alebo vôbec na Slovensku nie je, o to máte ľahšiu situáciu, pretože si môžete porovnať základné ekonomické ukazovatele s výsledkami Vašich predchodcov v iných miestach realizácie podobných podnikateľských zámerov. Dá sa povedať, že by ste mohli ísť tou cestou, ktorú už pred vami kráčali iní.

 

Vaša situácia je o dosť komplikovanejšia, ak plánujete rozbehnúť niečo úplne nové a inovatívne. Táto cesta býva oveľa zaujímavejšia a úspech na konci býva veľký. Za príklad si môžeme zobrať pána Billa Gatesa z USA, ktorý spôsobil doslova revolúciu v počítačovej sfére. Jeho najväčší problém v súčasnosti je protimonopolný úrad, ktorý ho ustavične pokutuje za to, že jeho idea bola prevratná a nadčasová. Podľa nášho názoru je podnikateľ absolútne úspešný vtedy, keď má problémy s protimonopolným úradom a jeho konkurencia je proti nemu bezbranná.

 

Pri nových ideách je najlepším prieskumom trhu, TRH samotný. To znamená že nikto vám dopredu nemôže na sto percent povedať, či nový produkt alebo služba bude úspešná alebo odsúdená na zánik. Začať podnikať znamená na seba zobrať riziko neúspechu, avšak takéto riziká prinášajú ovocie a posúvajú svet dopredu.

 

 

Predstavte si, že ste Krištof Kolombus. Chystáte sa ako prvý vyplávať do neznámych vôd a každý Vám hovorí, že sa z plavby vôbec nevrátite a zahyniete niekde na mori. Keby Krištof Kolombus počúvol slová všetkých ostatných a od svojho zámeru upustil, tak by Ameriku o sto rokov objavil niekto iný a meno Krištof Kolombus by si nikto nikdy nepamätal. Môže sa aj stať, že cestu ktorú ste si vybrali práve Vy, vedie rovno do priepasti. Často krát dochádza k tomu, že aj tie najlepšie nápady a podnikateľské zámery nikdy nebudú zrealizované a vám ostanú iba sny a trpká skúsenosť.

 

  • Odporúčame Vám, aby ste si pred vstupom do podnikateľského sveta vytvorili aspoň 3 podnikateľské plány a zámery, pretože sa neoplatí vsádzať iba na jednu kartu. Ak ste boli schopný vymyslieť jeden podnikateľský projekt, určite budete schopný vymyslieť ďalšie dva. Svoje podnikateľské zámery si rozanalyzujte a začnite sa naplno venovať tomu, ktorý je najmenej náročný na realizáciu a vstupný kapitál. Ak bude hneď Váš prvý projekt úspešný, bude to Váš triumf, ale ak sa ukáže že to nebol až taký prevratný projekt, ostane Vám dostatok síl a kapitálu na ďalší. Určite ste aj vy počuli o ľuďoch, ktorí veľa krát neuspeli, ale na koniec sa im podarilo preraziť. Preto aj Váš úspech bude závisieť na tom aký ste vytrvalí a odhodlaný. Nikto si nepamätá meno človeka, ktorý sa o niečo pokúsil a hneď pri prvej prekážke to vzdal.

 

Musíme Vám oznámiť, že podľa štatistík do roka od začatia podnikania zbankrotuje 50 % firiem a za ďalšie dva roky zo zvyšku firiem ostane iba polovica. Preto musíme zopakovať, že na začiatku podnikania by ste mali mať aspoň tri biznis plány a začať tým najmenej náročným na realizáciu a kapitál.

 

Skôr ako začnete realizovať Vašu podnikateľskú ideu, snažte sa ju ochrániť priemyselnými právami. Ak ste vymysleli úplne nový produkt, dajte si ho patentovať, alebo si minimálne podajte prihlášku Dizajnu na Úrade priemyselného vlastníctva v Banskej Bystrici. Ak sa chystáte podnikať v službách, to najmenej čo môžete spraviť je vymyslieť si vlastné obchodné meno a registrovať si ho ako Ochrannú známku, tiež na Úrade priemyselného vlastníctva. Poplatok za podanie jednoduchej prihlášky Dizajnu je 19,50 Eur a poplatok za podanie prihlášky Ochrannej známky s tromi triedami tovarov a služieb je 165,50 Eur. Časom možno zistíte, že to boli vami najlepšie investované peniaze. Keďže sme v dobe počítačov a internetu, nezabudnite si tiež zakúpiť internetovú doménu s Vašim obchodným menom.

 

Buďte silní a nepoddajní, úspech sa dostaví, ale pravdepodobne sa najskôr stretnete s nezdarmi a prekážkami. Nikdy sa nezľaknite problému, ale majte na pamäti, že každý problém má riešenie. Nikto z neba múdry a skúsený nespadol, pracujte na sebe a učte sa za pochodu.

 

zdroj


Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:


podnikanie-blog.sk, podnikanie na internete, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba www stránok na Google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku
Biznisweb tvorba stránok na Twitteri Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS


 

Tvorba www stránok, skúška ZADARMO. Radi Vám pomôžeme pri tvorbe web stránky.

Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Tvorba www stránok, weby, eshopy. Vytvorte si web stránku cez BiznisWeb.


Kontakt

 

 


 

Vytvorte si www stránku

kontaktujte nás

 

Profesionálne weby, rýchle a lacné www stránky pre každého.